klimakommunikasjon

I dette blogginlegget skal jeg skrive om hvilke sosiale kommuniaskjons kanaler H&M kan bruke for å nå bedriftens mål. Jeg skal også drøfte hvilket av disse kanalene jeg mener er mest relevant for eksponering.

Klimakommunikajson:

Slik markedsfører du deg 2019 - Digital markedsføring | Digitalfremtid.no
hentet fra digitalfremtid.no

I dagens samfunn er det kritisk at en bedrift har noe form positiv innvirking på klimaet. Det er ikke bare fordi at det er ønsket av sivilsamfunnet , men det er også ønsket å pålagt av regjeringer og verdenssamfunn. Så og si alle bedrifter idag jobber mot ett eller flere bærekraftsmål som er iverksatt av FN. Dette gjør man sånn at man ikke ødelegger jorden og resurssene som er her for de som kommer etter oss. Derfor er det også viktig for bedirfter og markedsføre og drive bærekraftig utvikling slik at man kan ivare ta jorden på en forsvarlig måte. Det er en rekke strategier bedrifter bruker for å kunne opplyse om Bærekraft til samfunnet dette drøfter jeg mer i avsnittet under.

H&M Bærekrafts Eksponering:

Forbrukertilsynet mener H&M brøt loven - nå svarer selskapet på kritikken -  Ehandel.com
hentet fra E handel.no

Når det kommer til hvordan H&M markedsfører seg så kan man se at de har begynt og bli litt mer transparent på den jobben de legger ned i bærekraftsfeltet. På nettsidene til H&M kan man så og si lese om alt det de gjør for og gjøre motebransjen litt mer bærekraftig og grønn. H&M i seg selv er et stort motebrand å har før kommet i søkelyset for og være en bedrifts som masseproduserer klær som er av dårligkvalitet. Det H&M har gjort for å bli kvitt denne oppfattingen er at de har begynnt å jobbe mot mer bærekraftige motekoleksjoner som de markedfører på nettsiden deres. I bunn og grunn er hovedmålet til H&M og bevare troverdigheten deres om at de er en bærekraftig bedrift og det er ingen annen bedre plattform å markedsføre dette budskapet på enn nettsiden deres. Den største plattformen hm har er også den kundene deres bruker for å handle klær på online.

litraturliste:

Mindre påvirkning av miljøet . (n.d.). Retrieved 03 2022, from H&M: https://www2.hm.com/no_no/baerekraft-hos-hm.html

https://www.digitalfremtid.no/digital-markedsforing/

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *